CIM Persstudie: nieuwsmerken DPG Media digitaler dan ooit
CIM Persstudie: nieuwsmerken DPG Media digitaler dan ooit
De nieuwsmerken van DPG Media verstevigen hun positie dankzij de digitale groei. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van de CIM Persstudie die vandaag, 17 september, bekendgemaakt zijn. De groei is vooral te danken aan de blijvende digitale focus van de nieuwsmerken van DPG Media.
Het Laatste Nieuws opnieuw recordcijfer en blijft grootste Belgische nieuwsmerk
Het Laatste Nieuws blijft de absolute nummer 1. Met een dagelijks bereik van 2.245.000 lezers overtreft het nieuwsmerk (krant, digitale versie, website en app) zijn eigen record (+11%) en zo blijft HLN het grootste Belgische nieuwsmerk. Ook De Morgen groeit (+13%) en bereikt (krant, digitale versie, website en app) dagelijks 449.000 lezers. Krantenmagazine NINA groeit mee naar wekelijks 615.000 lezers en DM Magazine bereikt 200.000 lezers.
Helft van de Vlamingen leest een magazine van DPG Media
De magazines van DPG Media bereiken maar liefst de helft van de Vlamingen (een groei van 6%). De showbizzmagazines (Dag Allemaal, Story, TV Familie, TeVe-BLAD) zijn goed voor 1.659.000 lezers. Dag Allemaal heeft hierin het grootste aandeel met 1.065.000 lezers en blijft het grootste magazine van België. Humo zet een mooie stijging van 10% neer, goed voor 604.000 lezers. Het maandblad Goed Gevoel/Vitaya behoudt zijn sterke positie met 544.000 lezers.
Paul Daenen, directeur News City: “Ik denk dat we terecht fier mogen zijn op dit resultaat. Het toont aan dat we digitaal absoluut de nummer één zijn en blijven. Voor mij laten deze cijfers ook zien dat de News City-aanpak zijn vruchten begint af te werpen.”
Jörgen Oosterwaal, hoofdredacteur De Morgen en Humo: “De samenwerking tussen De Morgen en Humo is nog pril, maar resulteert al in mooie cijfers. Daar mogen de redacties fier op zijn. Er is het voorbije jaar hard gewerkt, veel vernieuwd en dat zorgt voor fraaie groeicijfers.”