MEDIALAAN - de Persgroep Publishing investeert in eigen branded content studio
MEDIALAAN - de Persgroep Publishing investeert in eigen branded content studio
MEDIALAAN - de Persgroep Publishing (dPP), moederbedrijf van o.a. VTM, Qmusic en HLN, richt een eigen branded content studio op. Het bedrijf wil hiermee inspelen op een groeiende vraag bij adverteerders naar marketingoplossingen op maat waarbij merken en content geïntegreerd worden. Isabel Peeters, die van reclamebureau BBDO overkomt, zal de nieuwe cel leiden.
Het reclamebureau Flexus, dat sinds vele jaren campagnes maakt voor de merken van MEDIALAAN - dPP, wordt geïntegreerd in het bedrijf en zal mee ingezet worden voor branded content. De branded content studio zal onafhankelijk opereren binnen de groep.
Dirk Lodewyckx, COO van MEDIALAAN - dPP: “In tijden van information overload en een bijna maniakale focus op conversie hebben merken het alsmaar moeilijker om hun meerwaarde en zelfs hun relevantie te bewijzen. De kracht van goede advertising op sterke media blijft, maar er is meer nodig. In navolging van grote internationale mediabedrijven zoals bijvoorbeeld de NY Times richten we daarom een branded content studio op. We willen communicatie-oplossingen op maat aanbieden en ambitieuze merken helpen om in deze complexe tijden beter te connecteren met hun publiek via brand storytelling en brand experiences.”
Isabel Peeters, tot nu commercieel directeur bij reclamebureau BBDO, zal de nieuwe onafhankelijke branded content studio leiden. Dirk Lodewyckx: “De ervaring en persoonlijkheid van Isabel zal een absolute meerwaarde betekenen voor de nieuwe branded content studio binnen ons bedrijf. Ze heeft het experience- en ambitieuze merk-denken al op vele cases in haar carrière bewezen. Ik ben dan ook zeer blij dat ze aan boord komt.”
Isabel Peeters: "Het creatief, journalistiek en strategisch talent, en de unieke kracht van de mediaplatformen van MEDIALAAN - de Persgroep Publishing, zijn alvast hele sterke tools om merken te helpen hun verhaal op een uniek en geloofwaardig over te brengen. Dit nieuw initiatief in onze zeer veranderende wereld is voor mij een uitdagend project. Bovendien is het huis me niet vreemd. Ik heb het al van bij het begin helpen ‘kleuren’.”