DPG Media en Mediahuis slaan de handen in elkaar
DPG Media en Mediahuis slaan de handen in elkaar
DPG Media (nieuwe naam van De Persgroep) en Mediahuis hebben het voornemen om hun activiteiten binnen de Belgische job- en rekruteringsmarkt onder te brengen in een gezamenlijke nog op te richten joint venture. Deze beslissing is ingegeven vanuit een sterk evoluerende en digitaliserende job- en rekruteringsmarkt en moet beide partijen in staat stellen om ook in de toekomst een toonaangevende positie te behouden.
De job- en rekruteringsmarkt is vandaag in volle transitie. De noden en verwachtingen van zowel werkgevers als kandidaat-werknemers wijzigen snel en de war for talent woedt in alle hevigheid. Een verregaande digitale transformatie en het feit dat ook grote internationale platformen zich steeds vaker op de rekruteringsmarkt wagen, maakt doorgedreven investeringen op het vlak van technologie meer dan ooit noodzakelijk.
Binnen deze context slaan Mediahuis en DPG Media de handen in elkaar en hebben zij het voornemen om hun activiteiten binnen de Belgische job- en rekruteringsmarkt, met name Jobat en Vacature.com, onder te brengen in een nieuw op te richten joint venture. Deze krachtenbundeling moet beide lokale spelers in staat stellen om de nodige schaalgrootte te realiseren op technologisch vlak en ook in de toekomst een sterke en toonaangevende positie te blijven claimen.
Zowel Vacature.com als Jobat zijn vandaag vooraanstaande spelers in de job- en rekruteringsmarkt. Beide platformen zullen samen het grootste bereik aanbieden, hierbij volop gebruik makend van het mediabereik van zowel DPG Media (Het Laatste Nieuws, HLN, De Morgen) als Mediahuis (Het Nieuwsblad/DeGentenaar, De Standaard, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg). De nieuwe joint venture zal op die manier een uniek en kwalitatief aanbod richting werkgevers in de markt zetten waarbij, door middel van een intelligent gebruik van data, niet alleen actieve maar ook latente jobzoekers, worden gedetecteerd. Beide partners zullen ook blijvend inspelen op de continu veranderende noden van de markt en samen investeren in de technologie en verdere uitbouw van hun services.
Mark Maldeghem, huidig Business Director Jobat Media, komt aan het hoofd van de nog op te richten joint venture te staan. De komende weken en maanden start de transitie vanuit beide partijen naar de joint venture en zal de nieuwe organisatie verder vorm krijgen.
Paul Verwilt, COO Mediahuis: “Mediahuis zet binnen zijn classifieds-strategie ten volle in op die markten waarin wij een vooraanstaande rol kunnen opnemen. Vandaag doen we dit reeds met Jobat binnen de job- en rekruteringsmarkt. De samenwerking met DPG Media waarbij we de sterke merken Jobat en Vacature.com combineren in één sterk aanbod richting werkgever én jobzoeker, zal ons toelaten om ook de komende jaren een toonaangevende positie te blijven claimen en verdere groei te realiseren.”
Lauri Koop, CEO Online Services DPG Media: “We leggen ons toe op het ontwikkelen van een portfolio van A-merken in het classifieds segment. De samenwerking met Mediahuis creëert een overtuigende one-stop-oplossing die mensen helpt met hun carrièreambities. Voor bedrijven zorgt het voor een vereenvoudigd wervingsproces, aangezien de joint venture een uniek bereik biedt, zowel bij actieve als latente werkzoekenden."
Mark Maldeghem, Business Director Jobat Media: “Bedrijven hebben het vandaag de dag steeds moeilijker om geschikte kandidaten te vinden. Vanuit Jobat en Vacature.com willen we werkgevers voortaan nóg meer gaan ontzorgen door hen niet alleen te connecteren met de actieve maar ook met de latente werkzoekenden. Het is onze absolute ambitie om vanuit de nieuwe joint venture uit te groeien tot dé job- en rekruteringspartner bij uitstek, vertrekkend vanuit een relevant aanbod aan diensten, steunend op een sterke technologie, met de uitgebreide marktkennis van beide teams en het geloof dat we als sterke lokale partij het verschil kunnen maken.”
Ruben Van Goethem, Business Manager Vacature.com: “Met het mediabereik van de zes nieuwsmerken (op papier en digitaal) bereikt de joint venture dagelijks 67% van alle werkende Vlamingen. Door in dit interessante netwerk aan de slag te gaan met carrière content en slimme data, kunnen we op grote schaal talent detecteren en koppelen aan de juiste job of het juiste bedrijf. Verwacht dus van de joint venture nog meer kwalitatieve kandidaten op uw vacature en nog performantere employer branding oplossingen.”