Niels belooft vuurwerk op hometownconcert tijdens BuikRock

Niels belooft vuurwerk op hometownconcert tijdens BuikRock

© Kim Moraes
Niels belooft dat het een super optreden word in zijn eigen Deerlijk tijdens Buikrock

Hij heeft last van pijn aan de rug en neemt daarom wat rust maar op 31 augustus zal Niels Destadsbader in topvorm het beste van zichzelf geven op BuikRock. In zijn hometown Deerlijk speelt hij op de laatste dag van de vakantie de pannen van het dak, samen met Stan Van Samang, Gers Pardoel, in primeur een surprise act om u tegen te zeggen en nog een rist artiesten.

 

Uit voorzorg neemt Niels wat rust, nu hij met een acute rugblessure kampt. De zanger/presentator kan momenteel niet lang op een stoel blijven zitten. “Ik moet even rusten, tegen mijn natuur in”, zegt hij, “maar het komt wel goed.” Niels wil in geen geval BuikRock missen, het festival waarop hij straks in z’n eigen gemeente Deerlijk extra glans wil geven aan het ereburgerschap dat hem recent te beurt viel. “We zullen hem in de watten leggen”, klinkt het bij de organisatie, “net zoals de andere artiesten die het mooie weer komen maken op ons festival. Om het publiek extra te verwennen, hebben we overigens een surprise-act toegevoegd aan de line-up. Een opmerkelijke primeur in de Vlaamse muziekscene die op heel wat bijval zal kunnen rekenen maar waarover we uiteraard niks kunnen lossen.” De promocampagne voor BuikRock draait intussen op volle toeren, net als de ticketverkoop. Als aardigheidje pakken de organisatoren uit met een heuse BuikRock-mobiel, naar het beeld van de mascotte die te zien is op de affiches, de straatreclame, de flyers en het internet. Dankzij de Groep Decancq, Volkswagen-concessionaris met vestigingen in Deerlijk en Tielt, toert in Vlaanderen nu een olijk heertje rond, bovenop een gepimpte Volkswagen T-Cross. Wim Buyck, Henk Verbeke en Niels Lanckbeen, de drie organisatoren van BuikRock, zijn bijzonder tevreden. “We dachten dat het wel aardig zou zijn om met zoiets uit te pakken maar het resultaat overtreft onze stoutste verwachtingen”, klinkt het bij het trio. “De BuikRock-mobiel is heel regelmatig in het straatbeeld te zien en zorgt overal voor verbaasde blikken.”

Deborah Losfeld, marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Groep Decancq, vindt de aandachtstrekker meer dan geslaagd. “Wij houden wel van dit soort initiatieven”, vertelt ze. “BuikRock profileert zich als nieuweling in het festivallandschap op een dynamische en frisse manier. Bovendien ligt de festivalweide op een boogscheut van onze vestiging in Deerlijk. Een reden te meer om BuikRock als commerciële partner een duwtje in de rug te geven. Door de mascotte zo in het straatbeeld te brengen, laten we de mensen tegelijk ook even kennismaken met de T-Cross, een auto die nieuw is in ons gamma. We duimen voor veel veilige kilometers en een schitterende laatste vakantiedag, als op 31 augustus zoveel mooie artiesten de weide in de Tapuitstraat in vuur en vlam zetten”, besluit Deborah.

Tickets voor het festival kosten 45 euro per persoon. Gratis (op vertoon van kids-ID) voor kinderen tot en met 10 jaar, op voorwaarde dat ze vergezeld zijn van minstens één betalende volwassene. VIP-tickets zijn niet meer verkrijgbaar.

 

www.buikrock.be

 

 

Related bio's: