VTM-gezichten geven aftrap van najaar vol emotie en spektakel

VTM-gezichten geven aftrap van najaar vol emotie en spektakel

© vtm
Maar liefst 31 lokale programma’s bij VTM en VTM 2

De crème de la crème van bekend Vlaanderen trapt vandaag het najaar van VTM en VTM 2 af. Nooit eerder was dat najaar zó goed gevuld. De VTM-zenders trekken alle registers open met maar liefst 31 programma’s van eigen bodem. Kijkers worden dubbel verwend: VTM serveert niet één, maar twee showprogramma’s, niet één maar twee prestigieuze dramareeksen, niet één maar twee porties dagelijkse fictie. Kortom, een rijkelijk gevuld najaar voor het hele gezin. Daarnaast zorgt VTM 2 voor een stevige shot intrigerende reality en binnenkijken in buitengewone levens van (buiten)gewone mensen. Beide zenders zijn samen goed voor maar liefst 15 gloednieuwe programma’s met daarbovenop heel wat nieuwe afleveringen van bestaande succesrecepten.

Exact 1 jaar geleden breidde familiezender VTM uit naar een ‘familie van zenders’ met VTM 2, VTM 3 en VTM 4. De VTM-zenders palmden in het voorjaar een stevig marktaandeel in van 38% in de doelgroep VVA 18-54. Ten opzichte van het voorjaar van 2019 boeken de zenders zo als enige zendergroep een groei van 0,8%. Moederschip VTM scoorde in het voorjaar een stabiel marktaandeel van bijna 25% tov 2020 en groeide zelfs met 0,9% tov 2019. Een sterke evolutie is te zien bij VTM 2, dat in het voorjaar maand na maand in primetime wist te groeien tot 8% marktaandeel in mei. Het online videoplatform VTM GO ging de afgelopen maanden door het dak tot maar liefst 100.000.000 views. VTM GO is daarmee de grootste gratis streamingservice van België.

VTM belooft dit najaar een dubbele portie tv-plezier. En dat met maar liefst 21 eigen programma’s: 10 splinternieuwe titels en 11 terugkerende successen. In het weekend zijn er met Belgium’s Got Talent en K2 zoekt K3 niet één, maar twee grote entertainmentshows voor het hele gezin. De zender pakt ook uit met twee prestigieuze fictiereeksen: het internationaal bejubelde Red Light en het langverwachte De Bende van Jan de Lichte. Ook Luk Alloo brengt dit najaar twee gloednieuwe programma’s: Alloo bij de Verkeerspolitie én Alloo Live. De kijker krijgt bovendien een dubbele portie Coppens met nieuwe afleveringen van het succesvolle Camping Coppens enCode van Coppens.

Ook twee fonkelnieuwe tv-duo’s maken dit najaar hun opwachting bij VTM. In De Sterkste Handen onderwerpen Natalia en Sergio Quisquater 10 hardwerkende Vlamingen aan een ongeziene krachtproef. Axel Daeseleire en Jacques Vermeire gooien in Eenmaal Andermaal dan weer hun passie voor kunst en antiek in de strijd om unieke stukken op de kop te tikken en met de hoogste meerwaarde door te verkopen.

Ook plezier en ontroering vinden hun weg naar VTM. Net zoals de voorbije jaren blijft de zender stevig inzetten op muziek. In The Best Of bepaalt Vlaanderen zélf de top 5 van muzikale iconen Axelle Red, De Kreuners, Dimitri Vegas, Raymond van het Groenewoud, Natalia, De Mens, Urbanus en Gorki. Julie Van den Steen laat onbekende Vlamingen een totaal nieuwe identiteit aannemen in het mysterieuze spelprogramma Welkom in de Familie. En Helden van Hier: Politie Oostende zoomt in op de spanning en adrenaline bij de interventies in de grootste kuststad van ons land. 

Maarten Janssen, channel manager VTM: “Bij VTM telt het najaar dubbel. We beloven onze kijkers een dubbele portie entertainment met twee ‘shiny floor shows’. Belgium’s Got Talent krijgt een hele nieuwe jury en K2 zoekt K3 belooft nu al de spannendste en meest spraakmakende zoektocht van het jaar te worden. We pakken ook uit met twee fictiereeksen van de bovenste plank, met een absolute topcast. Luk Alloo is er met twee gloednieuwe programma’s en Staf en Mathias beloven twee keer zo veel Coppens-fun. Voeg daar nog twee kersverse tv-duo’s aan toe en de kijker zal niet weten waar eerst naar te kijken. We verwennen hen meer dan ooit met 21 programma’s van eigen bodem en staan er zo 7 dagen op 7 met topentertainment.

Davy Parmentier, creatief directeur: “Dit najaar zetten we meer dan ooit in op creatieve vernieuwing, samen met de sterkste Vlaamse productiehuizen. Dat vertaalt zich in 15 nieuwe programma’s voor VTM en VTM 2, waarvan ruim 80 procent eigen ontwikkeling is. En daar zijn we best trots op. Uiteraard is het risico en de aanlooptijd bij die programma’s groter, maar je creëert er wel een eigen ‘smoel’ mee en een verrassend aanbod waarmee je het verschil maakt. Zo pakken we op muzikaal vlak uit met The Best Of, Regi Academy en K2 zoekt K3. Stuk voor stuk titels die hier bedacht en ontwikkeld zijn. Maar ook Eenmaal Andermaal, BV Darts en Welkom in de Familie zijn ideeën van eigen bodem. Uiteraard kijken we ook naar wat werkt in het buitenland. De Sterkste Handen bijvoorbeeld is gebaseerd op het Amerikaanse succesrecept van Tough As Nails.”

Related bio's:
Tags:
VTM, VTM2