De Persgroep krijgt een nieuwe naam en wordt DPG Media

De Persgroep krijgt een nieuwe naam en wordt DPG Media

© Medialaan
De Persgroep verandert haar naam in DPG Media.

De Persgroep versterkte zich het afgelopen jaar door de volledige overname van MEDIALAAN (moederbedrijf van diverse commerciële radio- en televisiezenders in België) en Independer (vergelijkingssite van financiële producten in Nederland). Het mediaconcern zette daarmee een grote stap in de strategie om internationaal actief te zijn in nieuws, entertainment en online services. Om deze nieuwe koers te markeren wordt een nieuwe naam en identiteit geïntroduceerd.

Christian Van Thillo,  CEO“De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames van MEDIALAAN en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen.”

De samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse dochterbedrijven werd opgevoerd om meer kracht en snelheid te geven aan de digitale transformatie van beide ondernemingen. Inmiddels is er ook een gecombineerde directie voor de twee landen die de samenwerking aanstuurt.

De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen in beide landen: MEDIALAAN - de Persgroep Publishing en de Persgroep Nederland.

De Persgroep heeft 1,6 miljard euro omzet en telt 5000 medewerkers.

 

Related bio's:
Tags:
DPG Media