Anke Buckinx zet schouders onder grote LEGO-campagne
Anke Buckinx zet schouders onder grote LEGO-campagne
LEGO wil er in de eindejaarsperiode voor zorgen dat elk kind de kans krijgt om het plezier van spelen met LEGO te ervaren. Ook zij die het tijdens de feestdagen wat moeilijker hebben. Met #BuildToGive schenkt LEGO 1,5 miljoen sets weg in 29 landen. “Overal ter wereld zijn er kinderen die het moeilijker hebben. Ze zijn ziek of staan voor andere grote uitdagingen. Op de gezichten van die kinderen willen we tijdens de feestdagen een glimlach toveren”, zegt Vincent Andries, Brand Manager bij LEGO.
#BuildToGive is dé perfecte gelegenheid om als gezin, met de familie, samen te genieten van een fijn en creatief moment én tegelijkertijd iets te betekenen voor kinderen die het wat moeilijker hebben tijdens deze periode. Hoe kan men deelnemen? Eenvoudig: een handvol LEGO stenen erbij nemen die ergens in huis liggen, er één of meerdere sterren mee bouwen, een foto nemen van de creatie en delen op Instagram met de hashtag #BuildToGive. Voor elke ster die wordt gedeeld, schenkt LEGO ergens ter wereld een set aan een kindje dat het moeilijker heeft.
Radio- & televisiepresentatrice Anke Buckinx steunt het initiatief:
“Als mama wil je altijd het beste voor je kind. Ik heb dan ook geen seconde getwijfeld om mijn schouders onder deze mooie campagne van LEGO te zetten en zo een lach op het gezicht van ieder kind te kunnen toveren. Elk kind moet de kans krijgen om op een leuke, creatieve manier te kunnen spelen. Daarom daag ik iedereen uit om de mooiste ster uit LEGO stenen te bouwen en deze te delen. Zo tonen we aan de kindjes die het moeilijk hebben dat we aan hen denken tijdens de feestdagen.”
In totaal liggen wereldwijd 1,5 miljoen LEGO sets klaar. Het doel: evenveel kinderen een lichtpuntje schenken in de donkere tijden waarin ze zich momenteel bevinden. In 29 verschillende landen over de hele wereld zal dankzij #BuildToGive straks een glimlach worden getoverd op het gezicht van 1,5 miljoen kindjes. Ook in België. In ons land werkt LEGO daarvoor samen met 20 partners.
De #BuildToGive campagne start 4 december en loopt tot 31 december. Na afloop worden de LEGO sets verdeeld over de partners. Daarnaast zullen op drie verschillende locaties kinderen nog worden verrast met een bijzonder lichtspektakel. De kinderen die er niet kunnen bij zijn, kunnen dit meevolgen via Facebook Live. Bezoek de LEGO Facebook-pagina voor meer informatie.
Tijd om aan de slag te gaan dus, en de LEGO stenen boven te halen. De sterren die worden gebouwd, hoeven ook helemaal niet afgebroken te worden nadat een foto is gedeeld op Instagram. Ze kunnen op de kast worden gezet als kerstversiering, in de kerstboom worden gehangen, of misschien zelfs als piek op die kerstboom dienen. Inspiratie kunt u hier vinden.