BART DE GROOTE NIEUWE DIRECTEUR TELCO EN ONLINE SERVICES BIJ MEDIALAAN – DE PERSGROEP PUBLISHING

BART DE GROOTE NIEUWE DIRECTEUR TELCO EN ONLINE SERVICES BIJ MEDIALAAN – DE PERSGROEP PUBLISHING

©
This is summary Bart De Groote, de huidige directeur Marketing en Sales bij NMBS en voordien Chief Marketing Officer bij Mobistar, wordt vanaf januari 2019 directeur Telco en Online Services bij MEDIALAAN – de Persgroep Publishing.

Bart De Groote, de huidige directeur Marketing en Sales bij NMBS en voordien Chief Marketing Officer bij Mobistar, wordt vanaf januari 2019 directeur Telco en Online Services bij MEDIALAAN – de Persgroep Publishing. Hij wordt verantwoordelijk voor de telco-merken Mobile Vikings en JIM Mobile en de online services Vacature, Tweakers, Livios, Mijnenergie en Spaargids. Hij vervoegt ook het directiecomité van het nieuwe mediabedrijf.

Kris Vervaet, CEO van MEDIALAAN – de Persgroep Publishing“Telco en online services vormen een groeiende en alsmaar belangrijkere poot in onze organisatie. Dat vraagt extra focus. Met Bart De Groote halen we iemand met heel wat telco-, commerciële, en managementervaring binnen. Ik ben ervan overtuigd dat Bart een grote aanwinst zal zijn.”

Bart De Groote“De nieuwe organisatie die zal ontstaan uit de fusie van de Persgroep Publishing en MEDIALAAN heeft een unieke positie in een sector die de komende jaren voor ingrijpende en boeiende veranderingen staat. Ik kijk er enorm naar uit om deel uit te maken van een leiderschapsteam dat er zichtbaar zin in heeft om hier een succesverhaal van te maken, en mijn ervaring en passie ten dienste te stellen van dit unieke bedrijf en zijn medewerkers.”

De huidige directeur Mobile Herbert Vanhove verlaat het bedrijf. Hij gaat een lang gekoesterde droom waarmaken om een stukje meer van de wereld te ontdekken. “Ik ben blij dat ik de telco-business in de goede handen van Bart en het bestaande telco-team kan overlaten”, aldus Herbert Vanhove.

Kris Vervaet“Ik wil Herbert zeer bedanken voor zijn jarenlange inzet. Met hem hebben we grote stappen in telco gezet met dit bedrijf en bouwden we Mobile Vikings en JIM Mobile verder uit. Hij heeft een cruciale rol gespeeld in de overgang naar full MVNO en in de belangrijke deal met Orange.”

Bio Bart De Groote

Bart De Groote (49) is Licentiaat Toegepaste Economische Wetenschappen (KU Leuven) en heeft een MBA behaald aan de University of Chicago, VSA. Hij werkt sinds 4,5 jaar als Algemeen Directeur Marketing & Sales bij NMBS, waar hij lid is van het Directiecomité. Daarvoor was hij 13 jaar werkzaam bij Mobistar, waar hij verschillende commerciële management posities bekleedde, om in 2012 toe te treden tot het Executive Committee van Mobistar als Chief Marketing Officer voor de B2C markt.

Related bio's: