Plopsa wint belangrijke Toerisme Award in Polen

Plopsa wint belangrijke Toerisme Award in Polen

© plopsa
Plopsaland scoort goed in Polen

Met het Poolse park, Majaland Kownaty, sleepte Plopsa zopas een belangrijke award in de toeristische sector in de wacht. Het eerste Poolse Plopsa-park ontving de prestigieuze onderscheiding in de categorie 'Special Pearl of Tourism'.​

De 'Tourist Pearl Awards' worden één keer per jaar uitgereikt aan de meest boeiende locaties op de toeristische kaart van Polen. Majaland Kownaty mocht gisteren, slechts één jaar na opening, al meteen de hoofdprijs in ontvangst nemen. Het eerste Poolse Plopsa-park ontving de 'Special Pearl of Tourism', waarmee ze zich als meest aantrekkelijke toeristische attractie kronen. Het is een van de belangrijkste onderscheidingen op het gebied van toerisme en garandeert diensten op hoog niveau. Het doel van de awards is om het concurrentievermogen van de Poolse toeristische bestemmingen te vergroten. 

Majaland Kownaty werd eind september 2018 door de onafhankelijke Nederlandse investeringsmaatschappij Momentum Capital en Plopsa, in het grensgebied met Duitsland nabij Berlijn, geopend. De investeerders wilden hiermee vooral de leemte aan vrijetijdsbestemmingen voor families in Polen invullen. De doelstelling van 250.000 bezoekers werd een jaar na opening vlot behaald. Twee derde van de bezoekers is uit Polen afkomstig, terwijl een derde van net over de grens uit Brandenburg en Berlijn komt. Momenteel loopt er in Majaland Kownaty een tweede, extra investeringsfase van 20 miljoen euro. Het eerste deel van de investering, een houten achtbaan van 7,5 miljoen euro, werd deze zomer geopend. Volgende zomer opent de gloednieuwe zone Wickieland, opnieuw een investering van 7,5 miljoen euro.

Majaland Warschau

Gezien het enorme succes van Majaland Kownaty kondigden Momentum Capital en Plopsa onlangs ook de bouw van een tweede pretpark in Polen aan: Majaland Warschau. De grond hiervoor werd aangekocht van Ceetrus: eigenaar, manager en commercialiseerder van de Auchan winkelcentra en retailparken. Het gaat om een investering van 30 miljoen euro.

De Plopsa Group telt ondertussen zeven pretparken: vier in België, één in Nederland, één in Duitsland en Majaland Kownaty in Polen. Naast het aangekondigde nieuwe park in Warschau, werd onlangs gestart met de bouw van een gloednieuw waterpark in België.

Related bio's: