Valt De Luchtpolitie zonder brandstof?
Valt De Luchtpolitie zonder brandstof?
Op maandag 14 oktober komt De Luchtpolitie voor hete vuren te staan. Letterlijk en figuurlijk. Wanneer de piloten na een interventie in Antwerpen op weg zijn naar Brussel om hun brandstof aan te vullen, krijgen ze een dringende oproep voor een achtervolging in Lint. Ze moeten snel te werk gaan, want ze kunnen maximum nog 20 minuten in de lucht blijven hangen. De piloot werkt op zijn limiet en moet mogelijk noodgedwongen vroeger landen dan voorzien.
Het RAGO-team wordt ook opgeroepen om assistentie te verlenen bij een uitslaande brand in een herenhuis in Brussel centrum. Dankzij de warmtecamera kan de piloot vanuit de lucht zien waar de brandhaarden zich exact bevinden. De brand breidt echter heel snel uit naar aanpalende gebouwen, waar mensen zich op de daken gevaarlijk dicht bij het vuur begeven. Een levensgevaarlijke situatie.
De piloten krijgen een oproep binnen van een gestolen voertuig uit Nederland. Bij aankomst zien ze dat het voertuig in een gracht is gereden, maar er is geen verdachte te zien. De piloten zoeken in het nabij gelegen bosgebied met hun infraroodcamera, maar kunnen ze de verdachte vinden met zoveel bomen?
Er komt ook een oproep binnen van een verdwijning. Het gaat over een oudere en dementerende man die zijn woning heeft verlaten, maar niet is teruggekeerd. De man droeg een rood petje. De piloten beseffen al snel dat het niet makkelijk is om zijn traject te achterhalen. Ze beslissen om hun zoektocht te starten bij de woning van de man en hun perimeter uit te breiden. Zijn ze snel genoeg?