WALIBI IS “BESTE PRETPARK VAN BELGIË

WALIBI IS “BESTE PRETPARK VAN BELGIË

© Walibi Belgium
VOOR DE VIJFDE KEER OP RIJ

Walibi Belgium viel in de prijzen tijdens de tiende editie van de Diamond Theme Park Awards, die dit jaar in het Ieperse pretpark Bellewaerde werden uitgereikt. Walibi ontving maar liefst vier prijzen die de kwaliteit van zijn attracties en halloweenevenement belonen.

Voor het vijfde jaar op rij werd Walibi Belgium, dat dit jaar zijn 45ste verjaardag viert, uitgeroepen tot "Beste pretpark van België". Een groot genoegen voor het Waverse pretpark dat sterk investeert in de attractiviteit van zijn portfolio. Een investeringsplan van €100 miljoen, ingeleid met de opening van Splashcoaster PULSAR in 2016, zal het pretpark tegen 2025 voor 75% transformeren door de aanleg van gethematiseerde zones en nieuwe attracties.

PULSAR & Popcorn Revenge: twee nieuwe geprezen attracties

PULSAR blijft één van de favoriete attracties van de bezoekers van Walibi. De attractie viel reeds meerdere malen in de prijzen: “Beste nieuwe attractie ter wereld” in Orlando (*) in 2016, “Beste attractie van België”  in 2018 en “Beste waterattractie van de Benelux” in 2019. Dit jaar gaat PULSAR opnieuw aan de haal met de award voor “Beste attractie van België”.

Popcorn Revenge, die slechts enkele maanden geleden de grote internationale prijs “TEA Thea Award 2019 voor “Outstanding Achievement” (**) won, ontving tijdens de uitreiking de bronzen medaille voor “Beste nieuwigheid van Europa”.

Beste halloweenevenement, ook over de landsgrenzen heen

Walibi Halloween werd in 2019 nog bekroond tot “Beste halloweenevenement van België”. Dit jaar krijgt het bloedstollende evenement ook een erkenning over de landsgrenzen heen. Walibi Halloween mag zichzelf tegenwoordig “Beste halloweenevenement van België én Nederland” noemen! Een mooie beloning voor de creatieve teams die drie nieuwe spookhuizen voorstelden (The House of Silent Jill, Nagulai en The Curse of Amun).

"We zijn erg blij met deze vier prijzen, die het geleverde werk en de aantrekkelijkheid van de nieuwigheden onderstrepen. We zijn sereen over onze toekomstige projecten; onze attracties spreken een breed publiek aan. We richten ons nu op de investering van 2021: €25 miljoen voor een nieuw gethematiseerd gebied van 4,5 hectare, een gigantische achtbaan (Megacoaster) en een familie-attractie (dat uit een andere zonde wordt verplaatst). Dit wordt de belangrijkste investering ooit voor Walibi sinds zijn opening in 1975 en stemt perfect overeen met onze strategie om een breed familiaal publiek aan te trekken.

-  Jean-Christophe Parent, CEO Walibi Belgium - 

Vorig jaar registreerden de Diamand Theme Park Awards meer dan 45.000 stemmen; dit jaar werden meer dan 67.500 unieke voting sessies geteld van bezoekers, pretparkliefhebbers en een internationale jury.

Speciale feestpromo

Om de uitreiking te vieren, biedt Walibi Belgium een speciale “Diamond Ticket” aan. Hiermee kunnen bezoekers  het park en de geprezen attracties herontdekken. De “Diamond Ticket” bevat een toegangsticket tot het park geldig tussen 16/07/2020 en 30/08/2020, alsook een 2X-Pass (een versnelde toegang tot Popcorn Revenge en PULSAR) voor de prijs van €40 voor kinderen (tussen 1m en 1m40) en €45 voor volwassenen. Deze promo is enkel online verkrijgbaar op www.walibi.be van donderdag 16 juli tot 15 augustus.

(*) Tijdens de jaarlijkse internationale pretparkbeurs IAAPA (International Association of Amussement Parks and Attractions) in Orlando, Florida.

(**) Dit is de meest prestigieuze onderscheiding voor excellentie, creativiteit, innovatie en technologische doorbraak binnen de entertainment industrie. Popcorn Revenge, een interactieve darkride, opende in de lente van 2019 als onderdeel van de gethematiseerde zone “Karma World”. De attractie stelt een oud theatercomplex voor waar bezoekers plaatsnemen in wagentjes die hen vervolgens, op toevalsbasis, door verschillende bioscoopzalen rondleiden. Hier worden iconische filmscènes door dolle, rebellerende popcorns verstoord. Met behulp van een “topping gun” knallen bezoekers de popcorns van het scherm, zodat de rust in de bioscoopzaal kan terugkeren. De afgelegde route ligt niet op voorhand vast, waardoor de belevenis van de bezoeker steeds verschillend is. Hierin schuilt precies de innovatie die de Waverse fabrikant ‘Alterface’ voor Walibi ontwierp. De attractie is een technologisch pareltje met heel wat oog voor detail, zowel op digitaal vlak als in haar fysieke decoratie-elementen.

Related bio's: